PERSIAN WEBLOG

آبنوس             



.من از ادراک خويشتنم.  تو از ادراک خويشتنی.  ما از ادراک خويشتن خويش

My Facebook   ::   صـحـنـه   ::     معلومات عمومي   ::   RSS feed   ::   RSS feed   ::  نـامــه  ::  

Thursday, February 10, 2005

*
اگر سال را سيصد و شصت و پنج روز بدانيم, 9490 روز از بيست و دوم بهمن سال پنجاه و هفت گذشته است. و 9489 روز از اين ماجرا ميگذرد.

پي نوشت:
كلاس چهارم دبيرستان كه بودم, معلم رياضيمون اهل رفسنجان بود. يادمه نزديكاي امتحان نهايي كه شد برامون كلاسهاي تقويتي اجباري گذاشت. سر كلاس من با يكي از دوستان داشتيم پچ پچ ميكرديم. وسط حل يك مسئله روش را كرد به من و با لحجه ي رفسنجونيش گفت: فلاني تو كِ همش حرف ميزني درست رَم بلدي؟
گفتم: بله آقا!
گفت: پس پاش بيا پا تخته بقيه اين مسئله رو حل كن بينم.
با ترس و لرز يك نگاهي به صورت مسئله كردم, چند خطي را كه نوشته بود را مروري كردم, و شروع كردم ادامه مسئله را حل كردن. آخرش كه به جواب رسيدم گفت: از بالاي مسئله بخون بيا پايين.
خوندم و خوندم تا رسيدم به يك خط كه توش 2 ضربدر 3 را روش خط كشيده بودم و بالاش نوشته بودم 5.
گفت: دو ضربدر سه چند ميشه؟
گفتم: پنج
گفت: احمق تو برو بشين دبستان, تو رو چه به دبيرستان.
حسابي بهم بر خورد, و نمي فهميدم چرا اينطور بهم ميگه. تا اينكه يكي از بچه ها رسوند كه دو ضربدر سه ميشه شيش. من به اشتباه جمعش كرده بودم :)
از اون به بعد هر وقت در محاسبات رياضي اشتباه ميكنم ياد اون روز مي افتم. اينبار هم وقتي ميخواستم تعداد روزهايي كه از بيست و يكم بهمن پنجاه و هفت گذشته را در نوشته بالا بگم. بجاي اينكه يك روز به 9490 اضافه بكنم, يك عدد كم كردم! خلاصه كه 9491 درست است :)


HOME

2002                                                                 AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2003  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2004  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2005  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2006  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2007  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2008  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2009  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2010  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2011  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2012  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC

                                                                                                                 





Balatarin