PERSIAN WEBLOG

آبنوس             



.من از ادراک خويشتنم.  تو از ادراک خويشتنی.  ما از ادراک خويشتن خويش

My Facebook   ::   صـحـنـه   ::     معلومات عمومي   ::   RSS feed   ::   RSS feed   ::  نـامــه  ::  

Sunday, August 31, 2008

*
شما گوشي تلفن را كه بر ميداريد چي ميگيد؟ ميگيد: الو بفرمائيد. يا اسم كوچيك يا بزرگتان را ميگيد؟ من هم مثل خيلي از شما اسم كوچيكم را ميگم. ولي اگر حالش باشه ميگم: چه در قلبت داري؟ ترجمه يك جمله سوئدي است, و زماني آن را بكار ميبرند كه ميخواهند با مخاطب احساس نزديكي كنند.
مدتي پيش در ارتباط با كار خانمي را ملاقات كردم كه در جذابيت, چه در رفتار و چه در رخسار به اقليت بانوان تعلق داره. من كه بيشتر اكثريتي دوروبرم ديدم قلبم ريخت. خودم را جمع و جو كردم كه نكنه پيش خودش بگه اين ديگه كيه!! از آنروز هربار همديگر را ملاقات كرديم. با وجودي كه كار دشواري بود, هرمونهاي كذايي كه باعث ريزش دل و قلوه آدم ميشه را با كنترل صددرصد رفتاري در چهره خنثي كردم. روز جمعه بعد از ظهر تلفن همراهم زنگ زد و من كه فكر ميكردم عيال است و ميخواهد سفارش خريد موادغذايي بده, بدون توجه به شماره تلفن روي صفحه موبايل جواب دادم: چه در قلبت داري؟ جا داره توضيح بدم كه من حتي به عيال هم سوئدي اين جمله را ميگم. بعد از كمي مكث گفت: شايد همان كه تو در قلبت داري. صداي عيال نبود. آب دهانم خشك شد. سرفه كردم و گفتم شما؟ اليزابت هستم و ميخواستم تعطيلات خوبي را برات آرزو كنم.
تمام تعطيلات بر من حرام شد, چون گفتن شايد همان كه تو در قلبت داري, هزار معني و تفسير داره. ماندم فردا كه ملاقات داريم چطوري جلوي هرمونهاي كذايي را بگيرم. برايم دعا كنيد.....

Thursday, August 21, 2008

*

من همين دور و برها هستم. هم اينجا پاي المپيك. از بس گفتم ديدديد ديد ديد ديد ريد ايران دهنم كف كرد. كاش همه ي ورزشكارهامون مثل آن مرتيكه شناگره بهانه بني اسرائيلي مي آوردند, و از شركت در مسابقات انصراف ميدادند. اينجوري حداقل دستمون براي دنيا رو نميشد كه چقدر فقر ورزشي در كشور اسلاميمون است. اول فكر كردم بگم مسئوولين نظام كلاه سر ورزشكارامون گذاشتن كه با شركت دادنشان آبروي آنها را جلوي دنيا ببرند, ولي ديدم ميتونه كلاهبرداري ورزشكاران هم از مسئوولين نظام باشه, و با وعده آوردن مقام, آمده باشن پكن براي عياشي.
متوجه شديدن در زبان فارسي كلاهبرداري و كلاه گذاشتن يك مفهوم را دارد؟
يك ضرب المثل است كه ميگه: حتي اگر كسي بد است, بهتر است داخل چادرمان باشد و به سمت بيرون بشاشد, تا اينكه بيرونش كنيم و او به داخل چادرمان بشاشد.
اگر خوب به مفهوم اين جمله دقت كنيد, حل خيلي از مسائل را خواهيد يافت.

Wednesday, August 06, 2008

*
گوگل: وبسايت مخابرات ايران به رايانه‌ها آسيب مي‌زند
در اين اخطار آمده است که سايتهای حمله کننده سعی ميکنند برنامه هایی را روی کامپيوتر نصب نمايند که اطلاعات را مي دزدند و با استفاده از کامپيوتر شما به ديگر کامپيوترها حمله ميکنند و يا به سيستم شما آسيب ميرسانند.


منبع خبر: پيك ايران

Sunday, August 03, 2008

*

فردا آبنوس ميشه 6 سالش. ميخواستم به اين مناسبت چند خطي براتون از شش سال "افتخار" شهرونديم در فضاي وبلاگ ايرانيان بنويسم. اما موكول ميكنم به يك زمان ديگه. فكر ميكنم بايد كمي وقت روش بذارم كه حرف مفت از آب در نياد. از آبنوس پرسيدم حالا كه شش سالت شده, ميخواهي كادو دستي به سر و گوششت بكشم؟ گفت: شكل و شمايل برام مهم نيست. حتي گاهي اوقات از اينكه تونستم همان قيافه روز اولم را بعد از شش سال حفظ كنم احساس خوبي دارم. مهم اين است كه تو از من سواستفاده نكني.

عراقيها يك ضرب المثلي دارند كه ميگه: صدبار احمق بودن بهتر از يكبار ديوانگي است.


HOME

2002                                                                 AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2003  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2004  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2005  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2006  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2007  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2008  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2009  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2010  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2011  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2012  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC

                                                                                                                 





Balatarin