PERSIAN WEBLOG

آبنوس             



.من از ادراک خويشتنم.  تو از ادراک خويشتنی.  ما از ادراک خويشتن خويش

My Facebook   ::   صـحـنـه   ::     معلومات عمومي   ::   RSS feed   ::   RSS feed   ::  نـامــه  ::  

Tuesday, September 29, 2009

* دكتر «انريكو فرمي» پدر بمب اتم
دكتر «انريكو فرمي» كه به پدر بمب اتمي شهرت دارد در اين روز در سال 1901 در ايتاليا به دنيا آمد و تا سال 1938 در دانشگاه رم تدريس كرد و در اينجا بود كه به پيشرفتهايي درزمينه شناخت و نيروي مواد متشكله هسته اتم نائل و به شكافتن اورانيوم موفق و به اورانيوم 238 و 235 وحتي پلوتونيوم (ماده اصلي بمبهاي اتمي و هيدرژني) پي برد و برنده جايزه سال 1938 نوبل در فيزيك شد و چون از سياست هاي موسوليني و ضديت نسبي او با يهوديان راضي نبود پس از دريافت جايزه نوبل،از استكهلم به آمريكا مهاجرت كرد. در اينجا بعد از مدتي تدريس در دانشگاه كلمبيا و ترغيب چند فيزيكدان اتمي آلماني و دانماركي و ... به آمريكا از كلمبيا به دانشگاه شيكاگو انتقال يافت و در اين دانشگاه نخستين كوره اتمي (رآكتور) جهان را ساخت كه روز دوم دسامبر 1942 آن را بكار انداختند. با بكار افتادن اين رآكتور، تيم دكتر فرمي جريان را به سازمانهاي دفاعي آمريكا اعلام كردند و ياد آور شدند كه دانشمندان آلمان هم در كشور سرگرم چنين كاري هستند و اينشتن كه او هم از آلمان به آمريكا مهاجرت كرده بود مستقيما نامه به روزولت نوشت و با يك اعتبار دو ميليارد دلاري طرح «منهتن» به اجرا گذارده شد و در سال 1945 نخستين بمب را ساخت كه دومين آن بر هيروشيما فرو افكنده شد. دكتر فرمي 9 سال پس از توليد بمب اتمي براثر ابتلاء به سرطان در 28 نوامبر سال 1954 در 53 سالگي در گذشت.
منبع: معلومات عموي

Sunday, September 20, 2009

* يك خواهش دارم از ايرانيان مقيم خارج.
ملت ايران روز قدس را هم تصرف كردند . ذلت رژيم تا آن حد رسيده است كه بايد رئيس جمهورش از يك شب قبل در دانشگاه بخوابد, تا بتواند در مراسم نماز جمعه سخنراني كند! :)
در سوئد ارگانهاي كمك رساني جهاني تمبر سمبليك چاپ ميكنند و به مردم ميفروشند تا روي بسته هاي پستي خود كنار تمبر رسمي كشور بچسبانند. هدف آگاه كردن, و به ياد آوردن مردم در خاص موضوع چاپ شده روي تمبر است, و درآمدش صرف بهبود سازمانشان ميشود. من با يكي از اين ارگانها تماس گرفتم و خواستم موضوع روي تمبرشان را شعار "رأي من كجاست" با ضمينه سبز انتخاب كنند. هنوز به من جوابي ندادند. من از پرسنل خودم خواستم تا روي تمام نامه ها و بسته هايي كه از شركت من ارسال ميشود با ماژيك سبز بنويسند
Var är min röst?/ support folket i Iran يعني رأي من كجاست؟/ مردم ايران را حمايت كنيد.
از ديگر ايرانياني كه در خارج زندگي ميكنند خواهش ميكنم به زبان كشور محل اقامتشان روي بسته هاي ارساليشان جمله "رأي من كجاست؟/ مردم ايران را حمايت كنيد" را بنويسند.

Wednesday, September 16, 2009

* نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران

WHERE IS MY VOTE? Mont Blanc 4810m

Sunday, September 13, 2009

*
قلبم درد ميگيره از اينكه كاري از دستم براي اين جوان و ديگران كه سرنوشتي مشابه داشتند بر نمياد. از اينكه آينده خود را در جواني تاريك ميبيند. از اينكه دلش با تمام دردي كه دارد براي ديگران, براي من و تو ميسوزد. كاش خدايي بود, تا در مقابل اين ظالمان مي ايستاد. كاش محمد و علي بودند تا از شرف خود در مقابل اين بيشرفان دفاع ميكردند. كاش مذهب اسلام زبان داشت, تا اين زبان نفهم ها نمي توانستند به اسم اسلام با مردم سرزمينم چنين كنند. اشگ در چشمانم حلقه زده, و دستانم ميلرزد. لعنت بر خداي شما و علي و محمد شما و اسلام شما و همه شما ........

سندی تازه از رضا علامه زاده در مورد تجاوز به زندانیان حوادث پس از انتخابات.

Wednesday, September 09, 2009

* قضیه شکل اول، شکل دوم.

Ghazieh shekle aval shekle dovvom from Green Mind on Vimeo.

Thursday, September 03, 2009

*

1: عكس روز

2: عالم روز منبع: پيك ايران

Wednesday, September 02, 2009

*
خبرهایی از اوین- تعیین وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی برای شیوا نظرآهاری
در حالی که شیوا نظرآهاری، همچنان در زندان و تحت بازجویی به سر می‌برد، بازپرس سبحانی در پاسخ به پی‌گیری‌های مادر وی، شهرزاد کریمان، خبر از صدور وثیقه پانصد میلیونی برای این فعال حقوق بشر داده است.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، کریمان طی روزهای گذشته برای پی گیری وضعیت پرونده دخترش به دادگاه انقلاب مراجعه و به قرار مزبور اعتراض نموده است. وی همچنین اعلام کرده است که توانایی تامین چنین وثیقه سنگینی را ندارد اما بازپرس سبحانی ضمن ممانعت از ادامه بحث گفته است: "پس بگذارید در زندان بماند."
در همین رابطه نیز، افروز مغزی، وکیل شیوا نظرآهاری به دادگاه انقلاب مراجعه کرده و بازپرس سبحانی پاسخ داده که تا زمان پایان یافتن بازجویی و تکمیل گزارش نهایی نمی تواند در مورد وثیقه تجدیدنظر نماید.
همچنین شیوا نظرآهاری در ملاقات کابینی با خانواده خود در روز دوشنبه، از ادامه بازجویی ها و اتهام جدیدی مبنی بر فعالیت حقوق بشری در داخل زندان سخن گفته است. او 80 روز است که در بند 209 زندان اوین به سر می برد و تنها پیشرفت جدید در پرونده وی، افزوده شدن وکالت نامه به پرونده، بدون دریافت شماره ثبت است که در آخرین مراجعه وکلا صورت گرفته است.
منبع: سرخط

از گفته هاي سعدي:
يك روز پادشاه از ملا ميخواد تا براش دعا كنه كه هيچ وقت نميره و تا ابد بر سر تاج و تخت بمونه. ملا بهش ميگه: متأسفم چنين خواسته اي با هيچ دعايي برآورده نميشه, ولي ميتونم دعا كنم كه حكومت پادشاهي هميشه در اين آب و خاك رايج باشه. اما آن هم شرط داره, و اين است كه بايد پادشاهان سلسله تو عادل باشن, و ظلمي در حق كسي نكنند. وگرنه باعث ميشن مردم از اين ديار كوچ كنند, و يا اينكه پشت كسي بايستند كه بر عليه ظلم پادشاه تصميم به قيام بگيره. اما تو اگر دلت ميخواد هميشه يادت زنده و به خوشي اسمت بر زبانها باشه, بايد در دوران سلطنت عدالت را رعايت بكني و بگذاري مردمت آزاده باشند.
البته اين گوشزد سعدي بدرد احمدي نژاد نميخوره. كار از كار اين بابا گذشته. كسي كه با بچه پنج ساله و كلاس سومي بيست دقيقه در رابطه با امور مملكتي تماس داشته باشه و از آنها خط بگيره, اما صدها هزار انسان بالغ را كه دنبال رأيشان هستند را نفي بكنه و به زندان بي اندازه, دعا ملا كه هيچ, از دست خدا هم كاري براش ساخته نيست.


HOME

2002                                                                 AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2003  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2004  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2005  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2006  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2007  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2008  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2009  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2010  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2011  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2012  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC

                                                                                                                 





Balatarin