PERSIAN WEBLOG

آبنوس             



.من از ادراک خويشتنم.  تو از ادراک خويشتنی.  ما از ادراک خويشتن خويش

My Facebook   ::   صـحـنـه   ::     معلومات عمومي   ::   RSS feed   ::   RSS feed   ::  نـامــه  ::  

Tuesday, November 07, 2006

*
احمدي نژاد گويا يك نامه داده بوده به رئيس جمهور آمريكا, و توش نوشته بوده "اگر تو بوشي من خودشم" :) بگذريم .......
چند هفته است كه به سرفه افتادم. ديروز رفتم دكتر كه يك معاينه يا بقول معروف چكاپ كنم. نوار قلب و فشار خون و ادرار و مدفوع,و خلاصه هر چي دم دستش بود از من گرفت. پرسيد سيگار ميكشي؟ گفتم خير. پرسيد مشروب ميخوري؟ گفتم پا بده بعضي وقتها ميخورم. گفت: معمولاً چند وقت به چند وقت پا ميده؟ گفتم: هفته اي يكي دوتا گيلاس, بعضي وقتها سه, بعضي وقتها چهارتا گيلاس. گفت: كارت استرس داره؟ گفتم: بعضي وقتها داره. گفت: روابط تو با همسرت خوبه؟ گفتم: شما چي؟ گفت: من از تو پرسيدم. گفتم: من هم از تو پرسيدم. گفت: من و همسرم زياد به كار هم كاري نداريم, ولي با هم زندگي ميكنيم. گفتم: سيگار ميكشي؟ گفت: بعضي وقتها. گفتم: مشروب ميخوري؟ گفت: بعضي وقتها. گفتم: خودت را چكاپ كردي؟ گفت: آره چند وقت پيش كردم, همه چيز خوب بود. گفتم: پس با اين حساب من هم چيزيم نميتونه باشه, چون من سيگارهم نميكشم, در ضمن با عيال هم اگر هر شب نه, ولي يكشب درميون بعله .... گفت: ولي من سرفه نميكنم, در حالي كه تو ميكني. گفتم: نكنه مال اون يكشب درميونمون باشه؟! هر دو زديم زير خنده :) قراره جواب آزمايشها كه آمد بهم خبر بده كه چرا تكسرفه ميكنم.
توي شركت يكسري تغيير و تحول دادم. هدفم اين بود كه كارها رونتر پيش بره, و مسووليتها بين كارمندان مشخصتر باشه. اما انگاري حكايت داستان سازمان ملل با آفريقا شد. سازمان ملل ميخواست با يك سري بيماريهايي كه در آفريقا شيوع پيدا كرده بود مبارزه كنه. مسوولين نشستن با هم بحث و تبادل نظر كردن كه چطوري پيامشون را به آن بخش از مردم آفريقا كه سواد ندارن برسونن, تا تشويق به مصرف دارو بكنند. گفتن بشكل عكس پياممان را به آنها ميرسونيم. يك آفيش بزرگ چاپ كردن كه در سمت چپ آفيش عكس يك آدم بود كه مريض احوال است و روي تخت دراز به دراز افتاده. وسط آفيش عكس يك دست را كه كف دستش قرص بود را انداختن. كنارش علامت مساوي(=) را كشيدن و در سمت راست, عكس آدمي كه در عكس سمت چپ بود را انداختن, كه سالم است و ايستاده و ميخنده.
خوشحال از اينكه با اين تصاوير مشگل بيسوادي را خنثي كردن, به در و ديوار شهرها آفيش را چسباندن. ديدن مردم ميزنن شيشه هاي درمانگاه ها را ميشكنن. و صداي اعتراضشون سر به فلك كشيده. با تعجب, از كساني كه سنگ به در و ديوار مقر آنها ميزدن پرسيدن كه جريان چيه؟ كاچي به عمل آمد كه مسوولين به اين فكر نكرده بودن كه در آفريقا مردم از سمت راست به چپ ميخونن. و براي همين همه خيال ميكردن آدم سالم با خوردن قرص آنها مريض ميشه!!
عيال ميخواد بخوابه, و ميگه فلاني تو نميخوايي بخوابي؟ يعني همون يكشب درميون كه بعله... شب و روزتون خوش.


HOME

2002                                                                 AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2003  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2004  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2005  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2006  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2007  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2008  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2009  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2010  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2011  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2012  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC

                                                                                                                 





Balatarin