PERSIAN WEBLOG

آبنوس             



.من از ادراک خويشتنم.  تو از ادراک خويشتنی.  ما از ادراک خويشتن خويش

My Facebook   ::   صـحـنـه   ::     معلومات عمومي   ::   RSS feed   ::   RSS feed   ::  نـامــه  ::  

Friday, September 02, 2005

*
ديروز سفير سوئد در تهران اعلام كرد 1% جمعيت سوئد را ايرانيان تشكيل مي دهند. 3% از پزشگان شاغل در سوئد ايراني تبار هستند. درصد تحصيل كرده هاي مردم ايران بالاست.
خودم مدتي پيش در روزنامه دنياي تكنيك خواندم 2% از مهندسين شاغل در سوئد ايراني تبار هستند. بيشتر دپارتمانت هاي دانشگاه هاي سوئد اساتيد ايراني تبار دارند. رئيس كل دپارتمانت رشته ي كامپيوتر در سوئد ايراني تبار است. سه سال در سراسر سوئد موفقترين صاحبان شركت ايراني تبار بودند, و جوايزي نيز دريافت كردند. بالاترين درصد دانش پژوهان دانشگاه هاي سوئد (در مقايسه با اقوام ديگر مقيم سوئد) را ايرانيان دارا هستند. در عرصه سياست و احزاب سوئدي بالاترين درصد اعضاي عاليرتبه احزاب (در مقايسه با اقوام ديگر مقيم سوئد) ايراني تبار هستند. و ميدانم چنين آمارهايي در ديگر كشورهاي دنيا كم يا بيش در مورد ايرانيان است. مانده ام چطور با همه اين تفاصيل بايد كشورمان در چنگ عده اي جاهل و ديكتاتور اسير باشد؟!!!!!

عيال از اول سپتامبر كارش عوض شده. به پيشنهادي كه قبل از تابستان از طرف رئيسش بهش شده بود جواب مثبت داد, و پست بهتري گرفته. فقط ايرادش در اين است كه ديروز و امروز پدر من را درآورده كه كمكش كنم. حالا يكي نيست به اين خانم بگه, مگر من آجيل مشگل گشام. اصلاً من در ضمينه ي كارش سررشته اي ندارم. من و بچه ها چه تعطيلاتي را جلوي رويمان داشته باشيم را فقط خدا ميداند. فعلاً كه روي مبل دراز كشيده و داره جنگ ستارگان را تماشا ميكنه. اميدوارم روي مبل خوابش ببره, تا دوشنبه صبح هم بيدار نشه :)

دختر بزرگم با دوست پسر سابقش دوباره دوست شدن, فقط دوست. و قرار است به همديگر فرصت بدهند. بهش گفتم دخترم تا ميتوني لفتش بده. به من ميگه: من نميدونم تو چرا با دوستي ما مخالف هستي؟ بهش گفتم: من, مخالف؟ اختيار داري عزيز, هر كس خودش براي زندگيش و روابطش تصميم ميگيره. تو از من نظرم را خواستي, من هم بهت گفتم حالت ها, و رفتارهاش طبيعي نيست. ميخواد بيشتر از حد خودش را متواضع نشون بده. همين!
ولي از شوخي گذشته بچه ها كه بزرگ ميشن, دردسرهاشون بزرگتر از خودشون ميشه. خدا به من رحم كنه كه يكي ديگم بزودي همين راه را ميخواد بره.


HOME

2002                                                                 AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2003  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2004  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2005  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2006  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2007  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2008  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2009  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2010  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2011  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2012  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC

                                                                                                                 





Balatarin