PERSIAN WEBLOG

آبنوس             



.من از ادراک خويشتنم.  تو از ادراک خويشتنی.  ما از ادراک خويشتن خويش

My Facebook   ::   صـحـنـه   ::     معلومات عمومي   ::   RSS feed   ::   RSS feed   ::  نـامــه  ::  

Thursday, October 21, 2004

*
از پدرم خواستم كمي برام از دوران جوانيش بگه. از روابطش با دوستاش, تفريحاتي كه در آن زمان مرسوم بوده, دوست دخترش , و و ...
اولين حرفي كه زد, نفي در داشتن دوست دختر بود! به زمين و زمان قسم خورد كه دوست دختر نداشتم, و پسر سر بزيري بودم. خندم گرفته بود. پيرمرد با اين سنش وقتي اسم از دوست دختر آوردم صورتش از خجالت سرخ شد, و تا من نگفتم باشه حرف شما را قبول ميكنم, دست از اصرار بر نداشت.
تا حالا فكرش را كرديد اگر دوست دختر داشتن از دوران پدران ما, و پدران ِ پدران ما رايج بود, چه تحولي ميتونست در جامعه ما بوجود بياره؟ من براي اينكه اين مسئله بهم ثابت بشه, در طي چند روز اخير اين موضوع را در ميان خانواده خودم و پدر و مادرم به بحث گذاشتم. از خودم شروع كردم و اينكه داشتن دوست دختر براي من چندان عجيب و قريب نبود. دختر بزرگم هم حرف من را تأييد كرد و عنوان كرد, براي اينكه انسان بتونه در امر انتخاب همسر موفق بشه, احتياج داره تجربه كسب بكنه, و تجربه را تنها با داشتن دوست پسر و دختر ميتوان يافت.
از مادرم پرسيدم: اگر فرض بكنيم شما و پدر قبل از ازدواج با هم روابط دوستي و عاشق و معشوقي پيدا ميكرديد, فكر نمي كني ميتونست در زندگي شما تأثير بذاره؟ مادرم در جواب گفت: من از پدرت راضي هستم. با وجودي كه چندين بار بهش اصرار كردم, حاضر نشد حتي بصورت تجسمي هم چنين صحنه اي را در سر بپرورونه!! از پدرم خواستم. در جوابم گفت: در بين دوستانش, بودن كساني كه با جنس مخالف رابطه داشتند. اما به اين موضوع تأكيد داشت كه, اطرافيان در صورت پي بردن به رابطه بين زن و مرد, بلافاصله دختر را فاسد و غير قابل اطمينان بحساب مي آوردند. بقول خودش در فرهنگ عوام قديم جامعه ايران دختر با متانت خوب بوده, و پسر با غيرت. البته عنوان كرد اين طرز فكر, در ميان 70% جامعه امروز ايران با وجود فشارهايي كه از طرف دولت اعمال ميشه, جايي نداره.
از مادر بزرگم خواستم برام بگه كه گفت: بابا جان همين تا نسل ما را زير سوأل بردي بسه. ديگه به مادربزرگ خدا بيامرزت و روابطش كاري نداشته باش :)


HOME

2002                                                                 AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2003  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2004  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2005  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2006  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2007  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2008  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2009  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2010  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2011  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2012  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC

                                                                                                                 





Balatarin