PERSIAN WEBLOG

آبنوس             



.من از ادراک خويشتنم.  تو از ادراک خويشتنی.  ما از ادراک خويشتن خويش

My Facebook   ::   صـحـنـه   ::     معلومات عمومي   ::   RSS feed   ::   RSS feed   ::  نـامــه  ::  

Saturday, September 11, 2004

*
هيچ ميدانستيد با تدابير امنيتي كه در جهان طي سه سال بعد از يازده سپتامبر به كار گرفته شد, باعث گشت تعداد كساني كه در عمليات تروريسمي در غرب جان خود را از دست ميدهند, كمتر از تعداد كساني باشد كه در جهان استخون ران مرغ باعث مرگشان گشته؟
با اين ترتيب امروز مرغ سوخاري از بن لادن خطرناكتر است!
خبر را امروز در انتهاي مقاله "وقتي دموكراتي خيانت به كشور شمارده شد" در روزنامه آفتونبلادت سوئد خواندم.

چند روزي دنبال كارهاي پدر و مادرم بودم. امسال به اين شرط ميان سوئد كه قول بدم سال بعد ما بريم. حالا دنيا را چه ديدي, تا سال ديگه شايد با كهولتي كه هر دوشان دارند فراموش كردند چه قولي از ما گرفته بودند! :)

عيال يكي دو روزي باهام قهر كرده بود اما به خير گذشت. وسط حساب كتاب كه داشتم ميكردم آمد گفت: ماشين ظرفشوئي و رختشوئي را ميخوام عوض كنم. من هم گفتم: بستگي داره چقدر قيمتش باشه. همين نيم جمله شد پيراهن عثمان و دو روز باهام قهر كرد. البته اگر منصفانه بخواهيم قضاوت كنيم, حرف من اشتباه بود, اما مقصر اصلي عيال است كه در لحظات حساس چرتكه انداختن, آمد و نرخ مخارج من را با كامنتش بالا برد. :)
اين مادمازل بعد از اين همه سال كه همديگر را ميشناسيم, هنوز بعضي وقتها شوخي را از جدي تشخيص نميده و اوقاتش به نظر من الكي تلخ ميشه! بهش هم كه توضيح ميدي, مثل پدر بزرگوارش تشخيص اولش درست, و بر مبناي تجربيات اتخاذ شده!
يكوقت فكر نكنيد چون عيال اين وبلاگ را نمي شناسه من ميدان را باز ديدم و پشت سرش سخن پراكني ميكنم. والا بلا اگر بخوام بديش را بگم. به نظر من خيلي هم انسان شريفي است. بگذريم ..

سه شنبه گذشته مشاوري كه من در دوران تحصيلم در دانشگاه داشتم در گذشت. روي حساب ايران دوستي كه داشت, با من در دانشگاه عياق شد و ساليان زيادي بود از هم خبر مي گرفتيم. پسرش در يكي از دانشگاه هاي ملاردالن تدريس ميكنه. با من تماس گرفت و گفت پدرش فوت كرده, و خواست تا در مراسم خاك سپاريش شركت كنم. البته اينها مثل ما نيستن طرف را سريع السير به خاك بسپارن. گويا چهار هفته ديگه مراسمش اجرا ميشه, تا همه امكان مرخصي گرفتن و آماده شدن را داشته باشند. استفان آدم خوبي بود و عاشق صنايع دستي ايران بود. خانه اش را با فرشهاي ايراني و كارهاي دستي پر كرده بود. حافظ را خيلي دوست داشت و در موردش زياد تحقيق كرده بود. هميشه در حال تدارك براي سفري به ايران بود, اما به لحاظ جو سياسي ايران و ترسي كه از اين بابت در دلش مي افتاد, و اينكه نه من و نه اردشير (يك ايراني ديگه كه ميشناخت) حاضر نبوديم در سفر همراهيش كنيم, آرزوي ديدار از ايران به دلش ماند.


HOME

2002                                                                 AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2003  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2004  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2005  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2006  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2007  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2008  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2009  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2010  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2011  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2012  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC

                                                                                                                 





Balatarin