PERSIAN WEBLOG

آبنوس             



.من از ادراک خويشتنم.  تو از ادراک خويشتنی.  ما از ادراک خويشتن خويش

My Facebook   ::   صـحـنـه   ::     معلومات عمومي   ::   RSS feed   ::   RSS feed   ::  نـامــه  ::  

Thursday, May 20, 2004

*
امروز در سوئد تعطيل رسمي است. فردا هم خيلي از مدارس و ادارات به دليل قرار گرفتن روز جمعه بين دو روز تعطيل, به حالت تعطيل يا نيمه تعطيل هستند. چقدر تعطيل تعطيل كردم :)
دختر بزرگم با سه تا از دوستاش رفتن مسافرت و احتمالاً شنبه شب برميگردن. من و عيال و دو فرزند ديگم تا بعداز ظهر توي خونه سماق مي مكيديم. آخرش تصميم گرفتيم بريم ميني گلف بازي كنيم. پسرم نزديك به يازده سالش است. خيلي وقتها حركات و رفتارش من رو ميبره به دوران كودكي خودم. شايد اين حالت براي مادران هم صدق بكنه, و رفتار دخترانشان آنها را نيز به سن و سالي كه فرزند دخترش داره ببره. خلاصه وجود اين آقا پسر باعث شده صحنه هايي از دوران كودكي خودم را جلوي چشمام به تصوير بكشم, و رفتارش را با رفتاري كه من در آن دوران داشتم مقايسه كنم. مثلاً من در كودكيم آدم با پشتكاري بودم. اما اين پسر اگر چرخ روزگار به نفعش نچرخه, زودي از كوره در ميره و دنبال چيزي را كه مشغولش بوده را نميگيره. خب به عنوان يك پدر با تجربياتي كه در اين 41 سالي كه از عمرم ميگذره كسب كردم, دلم ميخواد پسرم را تا جايي كه ميتونم راهنمايي كنم, تا هر چه بيشتر در وقت براي تكامل ذهني اش صرفه جويي بشه. بازي ميني گلف كه ميكرديم, چندباري امتيازش از بقيه ما كمتر شد. شروع كرد به غرغر كردن. هي گفت بسه ديگه من حال بازي كردن ندارم. هي ما نازش را كشيديم, هي ايشون بيشتر تاقچه بالا گذاشت. مادرش ديگه از دستش خسته شد و گفت: پسر جان يك بار در موقع ضربه زدن به توپ مثبت فكر كن, ببين نتيجش چي ميشه. پسرم توپ را گذاشت روي زمين و درست قبل از اينكه به توپ ضربه بزنه, بلند گفت: مثبت. ضربه به توپ وارد شد, توپ قلطيد و رفت به سمت سوراخ و طالاپي افتاد داخل. پسر ما بهت زده برگشت به ما نگاه كرد. زبونش بند آمده بود. گفت: باورم نميشه كه با گفتن يك كلمه آدم بازيش بهتر ميشه!!! بهش گفتيم دليلش كلمه نبود, خواسته اي بود كه در تو براي موفق شدن بوجود آمد. خيلي به خودش مغرور شد و تا آخر بازي جدي بود. طفلكي آخرش هم در جمع امتياز به باباش باخت :)
حالا چرا اين همه فلسفه بافي؟
والا دروغ چرا من از فلسفه خوشم مياد ;)

يك بار دوتا سوئدي ميرن الواتي. صبح كه حالشون سر جاش مياد, اون يكي به اون يكي ميگه: هر كاري ديشب كرديم را بايد قول بديم براي زنامون تعريف نكنيم!! اون يكي ميگه: قبول, ولي واسه من بگو چكارا كرديم :)

اين هم يكي ديگه از مدرك هاي جنايت آمريكا!!


HOME

2002                                                                 AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2003  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2004  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2005  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2006  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2007  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2008  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2009  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2010  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2011  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2012  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC

                                                                                                                 





Balatarin