PERSIAN WEBLOG

آبنوس             



.من از ادراک خويشتنم.  تو از ادراک خويشتنی.  ما از ادراک خويشتن خويش

My Facebook   ::   صـحـنـه   ::     معلومات عمومي   ::   RSS feed   ::   RSS feed   ::  نـامــه  ::  

Saturday, April 10, 2004

*
بعد از چند روزي خر كاري امشب كمي وقت اضافه آوردم,و بهتر ديدم بجاي اينكه وبلاگ گردي كنم, دستي به سروكله آبنوس بكشم. خيلي بده آدم بي خبر وبلاگ رو به روز نكنه. البته اين خرده به كسائي مثل خودم جايزه كه ديگه يك روز در ميون هم كه شده, نطقشون گل ميكنه :)

و اما در هفته اي كه گذشت, چه بر آبنوس گذشت, و ...
در كنار شغلي كه دارم, يكي دو سه تا كار ديگه ميكنم, كه اوايل براي خالي نبودن عريضه بود, و امتحان ِ خودم, و كلي صغرا كبري كه اينجا جاش نيست سخن ازش به ميون بياد. ولي اين يكي دو سه تا كار, بدون اينكه انتظارش را داشته باشم بزرگ شدن.
سالها از مهاجرت من از ايران ميگذره. اينجا پدر مبارك خودم را در آوردم و تحصيلاتي در سطح بگي نگي بالا كسب كردم, و تجربه كاري و بروبيايي توي شركت دارم. اما بهترين سالهايي كه ميتونم براي مملكت مادريم كار كنم, دارن يكي پس از ديگري ميگذرن. بچه هام اينجا بدنيا آمدن. دارن بزرگ ميشن و سوئد خونه اوناست. هفته ديگه دختر بزرگم كه دبيرستان درس ميخونه, قراره از فرهنگ و آداب و رسوم ايران براي همكلاسيهاش كنفرانس بده. امشب سر شام ميگفت: باب(بابا), فكر نميكني بهتر باشه به معلمم بگم من به دليل اينكه تا بحال ايران را نديدم, از آداب و رسومشون زياد اطلاع ندارم؟ پيش خودم گفتم: اي دل غافل, جشن عيدي كه ما اينجا ميگيريم, سفره هفتسين, عيدي ها, حتي سبزي پلوي شب عيد هم براي دخترمون ارمغان فرهنگي نداشته!! و و ...
چند سال پيش قرار بود از طرف شركت مدت دوسال برم ايران مأموريت. كلي سبك سنگين كردم, ولي آخرش به مسئولين شركت گفتم نه نميرم. خيال ميكردم با رفتنم, به هموطنام خيانت ميكنم, و به نوعي باعث تداوم حيات رژيم نااهل ايران ميشم. اما فكر ميكنيد با امتناع من چي شد, و شركت چكار كرد؟! هيچي, يك كارمند ايراني تبار ديگه از واحد انگلستان رفت. آب از آب هم تكون نخورد! گاهي به خودم ميگم نكنه تو اشتباه كردي و تصميمت احمقانه بود؟!! نكنه تنها شانست را براي خدمت به ايران از دست دادي ؟!! نكنه ...
اما درست يا غلط گذشته, كاريش هم نميشه كرد. بايد به فكر فرزندام باشم. اونا كسي را اينجا ندارن, و بايد تا آنجايي كه از عهدم بر مياد, راه آينده را براشون هموار كنم. يكي دو سه تا كاري را كه بالا اسم آوردم, براي خاطر بچه هام شروع كردم. ميخوام اگر همه چيز خوب پيش رفت و موفق شدم, شركت را در آينده به اسم سه تاشون كنم. در هفته اي كه گذشت دوبله كار ميكردم, و فكر ميكنم اين تازه روزاي خوشم است :)

دوستان مجازي كه با دخالت نظامي آمريكا در عراق موافق بوديد. ديديد بيشتر از يك سال از اشغال نظامي آمريكا و اهل بيتش گذشته, اوضاع عراق از اوني كه بود بدتر شد ؟ اين ــ اين نشون, اگر خر تو خرتر از اين نشد!!

شما هم اين شعر ابي را دوست دارين؟ منكه عاشقشم.


HOME

2002                                                                 AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2003  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2004  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2005  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2006  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2007  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2008  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2009  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2010  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2011  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2012  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC

                                                                                                                 





Balatarin