PERSIAN WEBLOG

آبنوس             



.من از ادراک خويشتنم.  تو از ادراک خويشتنی.  ما از ادراک خويشتن خويش

My Facebook   ::   صـحـنـه   ::     معلومات عمومي   ::   RSS feed   ::   RSS feed   ::  نـامــه  ::  

Thursday, March 04, 2004

*
ميگن آفتاب هميشه زير ابر نميمونه, شده حكايت من!!!
17-18 سالم بود كه ماهيگيري را بوسيدم و گذاشتم كنار. آخرين بار, با رفقا سد لتيان بوديم و بساط ماهيگيري و روكمكني بود. از سپيده صبح نشستم تا طرفاي ظهر يكي درشت بدامم افتاد. از آب كه كشيدمش بيرون. چشمم افتاد توي چشماش, و يكجورايي با زبون بيزبوني بهم فهموند تازه بچه گيرش آمده.... ميخواي باور كن ميخواي نكن :)
از اون سال چوب ماهيگيريم كنار زيرزمين خونمون در تهران داره خاك ميخوره.
يكي از ورزشهاي مرسوم سوئد ماهيگيريه. من بي رودرواسي واسه هر كسي كه پيشنهاد ماهيگيري ميده, داستانم را تعريف ميكنم و از زيرش در ميرم. اما اين آقا پسر ما 6 سالش كه بود عجيـــــب گير داده بود, يالا بريم ماهيگيري. به هر زبوني هم براش توضيح ميدادم كه بابا من اهلش نيستم, ولكن ِ مامله نبود! آخر سر رفتم يك دست وسايل متوسط ماهيگيري براش خريدم. قلابي كه توي بسته چوب ماهيگيري بود را انداختم دور و يك قلاب بزرگ خريدم و بستم به سر نخ قلابش.
براش بميرم, هر بار بچم ميديد ماهيا به توئمه توك ميزنن, ولي يكي هم محض رضاي خدا به دام نمي افته!! چند باري هم به گريه افتاد, ولي با كمي قول و قرار ِ شكلات و تنقلات گولش ميزدم و ساكت ميشد.
حضرت آقا شنبه اي كه مياد قراره با گروه پيشاهنگي برن ماهيگيري. امروز عصري كه از مدرسه آمده بوده خونه, يكراست رفته توي انباري, كشته تا قلابش را پيدا كرد. (اين پسر, و دختر وسطيم پنجاه سالم بگذره, به يك شماره چيزي شون را كه يكجايي گذاشته باشن را پيدا ميكنن. برعكس ِ مامانشون ;) ). من كه از راه رسيدم ديدم چشماش رو برام براق كرده و ابروهاش توي هم رفته. گفتم: چيه چرا عصباني به نظر مياي؟ نه گذاشت و نه برداشت گفت: من اينقدر از تو عصبانيم كه دلم ميخواد برات يك اتفاق بدي بيفته! گفتم: چرا عصباني هستي؟, كه قلاب رو بهم نشون داد و گفت: تو براي من قلاب بزرگ خريدي كه من نتونم ماهي بگيرم!!
عرق سرد روي پيشونيم نشست و خودم را باختم! يك كمي اينپا اونپا كردم و آخر بهش گفتم: پسرم من اون موقع هر چي بهت گفتم گوش نكردي, و من مجبور شدم اينكارو بكنم. حالا با دوستات برو ماهيگيري و هر چقدر دلت ميخواد ماهي بگير.
حالا ميخواد به طلافي فردا سر كلاس براي دوستاش و معلمش كلك منو تعريف بكنه. بهش گفتم: حالا مگه واجبه كه سر كلاس بگي؟ گفت: من بايد بگم كه تو منو گريه مينداختي.
خلاصه اين تهمونده آبرومونم فردا ميره. اميدوارم معلمش خيال نكنه من شكنجه گر بودم.

پدر من هم گويا به مراسم از راه دور رضايت داده بوده و از خير رفتن به احمدآباد گذشته. امروز راديو پژواك گفت سه نفر از دانشجوهايي را كه در مراسم سالگرد دكتر شركت كرده بودند را در راه بازگشت دستگير كردن!
اين رژيم آخوندشاهي هم دير يا زود ميفهمه كه كلاه پس ِ معركه است و بايد كفش و كلاه كنن.(هر چند 25 ساله داريم اين حرفا رو ميزنيم, ولي چكار ميشه كرد, آدما با اميد زندن.)


HOME

2002                                                                 AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2003  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2004  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2005  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2006  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2007  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2008  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2009  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2010  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2011  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2012  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC

                                                                                                                 





Balatarin