PERSIAN WEBLOG

آبنوس             



.من از ادراک خويشتنم.  تو از ادراک خويشتنی.  ما از ادراک خويشتن خويش

My Facebook   ::   صـحـنـه   ::     معلومات عمومي   ::   RSS feed   ::   RSS feed   ::  نـامــه  ::  

Thursday, January 15, 2004

*
در حالي كه كمتر از ده ماه تمام به انتخابات عمومي آمريكا باقي مانده است افشاءگري «پال اونيل» وزير سابق خزانه داري(دارايي)دولت جورج بوش ضربه بزرگي به او تلقي شده و به نامزدهاي ديگر سوژه حمله و انتقاد داده است. افشاءگري اونيل در كتابي تحت عنوان «بهاي وفاداري» به قلم روزنامه نگاري به نام «ساسكايند» كه 13 ژانويه به توزيع داده شده انتشار يافته است.
اونيل (دولتمرد جمهوريخواه) كه نزديك به دوسال وزير خزانه داري بوش و قبلا هم رئيس دفتر بودجه در دولتهاي نيكسون و فورد بود افشاء كرده است كه جورج بوش از همان نخستين روز آغاز حكومت خود عزم جزم به بركناري صدام حسين و تغيير رژيم حكومتي عراق(حرب بعث) داشت كه رويداد يازدهم سپتامبر بهانه لازم را در اختيار او گذارد و ....
اونيل اين مطلب را با ارائه سند در مصاحبه طولاني خود با شبكه تلويزيوني «سي بي اس» هم تشريح كرده و دكتر «هوارد دين» پيشتاز نامزدهاي حزب دمكرات با استناد به آن بوش را مورد انتقاد قرار داده كه دولت آمريكا حق تغيير رژيم هاي ديگر را ندارد و چنين رسالتي را به هيچ دولت خارجي نداده اند. دكتر دين گفته است كه بوش وعده داده بود كه صرفا به منظور انهدام سلاحهاي كشتار جمعي عراق و قطع همكاري صدام با القاعده و مآلا حفظ امنيت آمريكا به عراق لشكر مي كشد كه تا اين لحظه مدركي دال بر آنها به دست نيامده و آمريكا هم امن تر نشده است و تازه ده ماه پس از اين لشكر كشي، القاعده دارد وارد عراق مي شود.
منبع: معلومات عمومي
اين را هم بهش يك نگاهي بيندازيد!

خواهر عيال امروز صبح برگشت به آمريكا و "شهر فرشته ها". براي تابستون هم از بچه ها قول گرفت بريم آنجا. حالا موندم اگر رفتني شيم, جواب ملتي كه ميخواستن تابستون بيان سوئد رو چي بدم! بچه ها بيشتر هواي آمريكا توي سرشون هست, ميخوان كازيناشون را ببينن, و من ...

امروز پسرم به مناسبت اينكه خالش رفته, و مثلاً ناراحت و غمگين است, پاي شو كرده بود توي يك كفش كه ببرمش مركز شهر, ميخواست با پولهاي خودش يك بازي كامپيوتري بخره. رفتم بالاي منبر, و تا ميتونستم نصيحت بخوردش دادم, كه آدم نبايد پولهاشو بي حساب كتاب خرج كنه. پول در آوردن آسون نيست, و و ...
حرفام كه تموم شد گفت: باب(بابا) اين پولهايي كه من دارم را شما و مام(مامان) بهم دادين, براي همون اشگالي نداره! گفتم: مگه من و مامانت اين پولها را با دزدي بدست آورديم كه باهاش هر كاري كردي كردي؟! گفت: واي خداي من شما و مامان دزديد؟ من نميدونستم!! (حالا بيا به اين آقا حالي بكن منظور از كلمه دزدي چي بوده)
عصري با پولاش آمد سراغم. گفت: ميشه پولهاي 100 كروني بدم, بجاش هزار كروني بگيرم؟ (توي كيفم يك اسكناس هزاري ديده بود)
گفتم بيار با هم عوض ميكنيم. نشون به اون نشون كه 920 كرون بيشتر نداشت. گفتم اينكه هزار كرون نميشه؟! گفت: اشگالي نداره من پسرتم! دو دقيقه بعد دخترم آمد يك مشت دلار كه از خالش به ارث برده بود را داد دستم, گفت: باب من نميتونم برم اينها رو خودم چنج كنم, لطفاً اينها را شما بگير 300 كرون بده من. بعد كه شمردم ديدم دلاراش معادل 210 كرون ميشد. گفتم: اينكه 300 كرون نميشه؟ گفت: اشكالي نداره من دخترتم! فقط مونده دختر بزرگه بتيغتم!!

و در آخر بياد بيست و دومين سالگرد مرگ بابك نيكويي, دوستي كه در جنگ احمقانه اي با مضمون "حق عليه باطل", پيكرش در منطقه دهلران به تلي از خاكستر تبديل شد شما را به شنيدن آهنگ "رزِ صحرا" از گروه Sting دعوت ميكنم.
هم شاگردي عزيزم يادت هميشه براي من گرامي خواهد بود.


HOME

2002                                                                 AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2003  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2004  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2005  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2006  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2007  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2008  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2009  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2010  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2011  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2012  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC

                                                                                                                 





Balatarin