PERSIAN WEBLOG

آبنوس             



.من از ادراک خويشتنم.  تو از ادراک خويشتنی.  ما از ادراک خويشتن خويش

My Facebook   ::   صـحـنـه   ::     معلومات عمومي   ::   RSS feed   ::   RSS feed   ::  نـامــه  ::  

Wednesday, December 03, 2003

*
حدود شانزده سال پيش تازه دانشگاه را تمام كرده بودم و در يك شركت سوئدي/فرانسوي بعنوان مهندس طراح ماشين آلات صنعتي شروع به كار كردم. خيلي از اينكه موفق شده بودم مدرك مهندسي بگيرم خوشحال بودم و راستش توي پوستم نمي گنجيدم.
آخه حاجاقا سروش و دار و دَستَش و انقلاب فرهنگي كه در ايران راه انداختن و هزار بامبولي كه سر من و امثال من در آوردن, اميدهاي ما را نقش بر آب كرده بودند. بگذريم...
بالاي ميز نقشه كشيم يك عكس از خودم از كار قبليم گذاشته بودم. يكي از همكارانم, و در حالي كه كاسكت و روپوش و شلوار و چكمه هاي سفيد بر تنم, و يك شلنگ فشار قوي در دستم داشتم آن عكس را از من گرفته بود. يادش بخير آن روزها صبحها مدرسه پيش دانشگاهي ميرفتم و شبها در كشتارگاه بعنوان زمينشور كار ميكردم. يادم مياد هفته هاي اول كار, هر يك ربع يكبار ميرفتم دستشوئي و بالا مي آوردم, با اينكه ماسك و تشكيلات هم داشتيم!! سركارگرم اهل فنلاند, معتاد به الكل, و تا آنموقع 22 سال بود در سوئد زندگي ميكرد. يك روز بهم گفت: فلاني تو كارت را خوب انجام ميدي, و ميتوني انتظار داشته باشي روزي مثل من سركارگر بشي!
نزديك به يك سال در كشتارگاه كار كردم تا اينكه دوره پيش دانشگاهي تمام شد و از پاييز 1985 وارد دانشگاه شدم. در مدت چهار سال و نيمي كه درس ميخواندم از دولت سوئد وام تحصيلي گرفتم و ديگه لازم به انجام كارهاي يدي نبود.
حدود سه سال, يعني تا سال 1992 در آن شركت سوئدي/فرانسوي كار كردم, تا اينكه دوره ركود اقتصادي در سوئد و حتي اروپا شروع شد. مديرعامل شركت و سهامداراي گردن كلف تصميم گرفتن شركت را به قاره آسيا و كشور چين انتقال بدهند. از عده اي از ما دعوت به همكاري شد, اما من از جمله كساني بودم كه ترجيح دادم در جاي ديگري مشغول به كار بشم و استعفا دادم. پيدا كردن كار به لحاظ اوضاع بد اقتصادي آنقدر سخت شده بود كه يك ترم مجبور شدم از بيكاري معلم دبيرستان بشم. ديدن شاگرد و ميز مدرسه دوباره هوس درس خواندن به سرم انداخت. دو سال طول كشيد تا فوق تخصص گرفتم,و دوباره اوضاع كار خوب شد و در شركتي كه در حال حاضر كار ميكنم مشغول به كار شدم.
امروز از رئيسم شنيدم كه به احتمال قوي در سال آينده واحد ما را به قاره آسيا و كشور مالزي منتقل ميكنند. در آن صورت قرار است از عده اي از ما براي انتقال به مالزي, يا قسمتهاي ديگه شركت كه در سوئد ميمونه دعوت به همكاري بشه. حالا بايد ببينيم و تعريف كنيم! البته آبنوس ديگه آبنوس قديم و بي تجربه نيست, دعوت نكردن هم نكردن. خودم يكپا رئيس شركتم :)


HOME

2002                                                                 AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2003  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2004  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2005  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2006  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2007  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2008  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2009  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2010  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2011  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2012  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC

                                                                                                                 





Balatarin