PERSIAN WEBLOG

آبنوس             



.من از ادراک خويشتنم.  تو از ادراک خويشتنی.  ما از ادراک خويشتن خويش

My Facebook   ::   صـحـنـه   ::     معلومات عمومي   ::   RSS feed   ::   RSS feed   ::  نـامــه  ::  

Sunday, November 09, 2003

*
اين چند هفته اخير كارمون شده با پدر و مادرم, شبها تا دير وقت بشينيم و از گذشته هامون حرف بزنيم. براي من جالبِ كمي از دوران آشنايي و نامزد بازي پدر و مادرم بدونم. ديشب از پدرم پرسيدم: چطوري مادر من را تور كردي؟ گفت: من نبودم كه مادرت را تور كردم, بلكه مادرت بود كه از من خوشش آمده بود.
دلم ميخواست آنجا بوديد و قيافه مادرم را ميديد. با حالت تعجب گفت: مرد جلوي چشم من داري دروغ ميگي؟ من بودم از تو خوشم آمده بود, يا تو با مادرت اينقدر آمديد خواستگاري كه ديگه پاشنه در خونه ما كنده شده بود؟ بعد روش را كرد به عروسش(عيال من) گفت: به جان خودت, دَه بار شيريني و گل بدست آمدند خواستگاري من. پدرم هر بار ميگفت: من دخترم را واسه خودم ميخوام و شوهرش نميدم. همين آقا كه ميبيني حالا ميگه" من ازش خوشم آمده بوده", به عز و جز افتاده بود و به بابام ميگفت كه ترا به خدا بگذاريد مريم خانم زن من بشه!
پدرم پوست خندي زد و حالتي كه منت كشي بكنه گفت: حالا خانم جان چه فرقي ميكنه اول كي از كي خوشش آمده بوده؟ مادرم گفت: آخه زورم مياد. چرا همون اول نگفتي تو عاشق من شده بودي؟

ديدم داره شوخي شوخي حرفشون ميشه! به پدرم گفتم: حالا بگين ببينم بلآخره كِي شيريني خورديد؟ پدرم گفت: 25 آبان 1337 با مادرت عروسي كردم. حساب كردم ديدم يكشنبه ديگه چهلوپنجمين سالگرد ازدواجشون هست. شنبه ديگه قرار هست برگردند ايران. حالا بايد دنبال يك بهانه اي باشم كه برگشتشون را عقب بندازم تا يك جشن سالگرد براشون بگيرم.

ديگه اينكه..
امروز در سوئد روز پدر هست, براي همين بچه ها براي من و پدرم كادو تهيه كرده و يك جشن كيك خورون راه انداخته بودند. روي كارت تبريك دختر وسطيم يك متن جالب نوشته بود كه بوي فمينستي ميداد. روي جلد كارت, بالا عكس يك آقائي با زير پيراهني ركابي و شلوار گَلوكشاد, تهريش و موهاي نسبتاً پريشون. زيرش نوشته شده بود: من اين كارت را براي سرور خونه خريدم.بقيه متن در صفحه وسط آمده بود كه: ولي براي اينكه روز پدر هست, مامان گفت كارت را به تو بدم.

خلاصه اين هم روز يكشنبه ما تا اين ساعت.


HOME

2002                                                                 AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2003  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2004  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2005  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2006  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2007  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2008  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2009  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2010  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2011  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2012  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC

                                                                                                                 





Balatarin