PERSIAN WEBLOG

آبنوس             



.من از ادراک خويشتنم.  تو از ادراک خويشتنی.  ما از ادراک خويشتن خويش

My Facebook   ::   صـحـنـه   ::     معلومات عمومي   ::   RSS feed   ::   RSS feed   ::  نـامــه  ::  

Thursday, October 23, 2003

*
يك ضرب المثلي هست كه ميگه از "ماست كه بر ماست". ميدونم خيليها اين ضرب المثل را دوست ندارن. من خودم يكي از آنها هستم, ولي چه كنم كه گاهي اوقات كارهاي خطاي يك عده از "ما", گريبانگير "ما" ئي كه نه سر پياز بوديم نه ته پياز ميشه!
حدود يك سال پيش سه نفر از كارمندهاي اريكسون, شركتي كه از سمبلهاي كشور سوئد به حساب مياد, يكدفعه جاسوس روسيه از آب در آمدند. ناسلامتي داراي پست و مقامي هم بودن. فكر ميكنم در كل حدود 180 نفر از كارمندهاي رده بالاي اريكسون ايراني تبار هستند. بعد از افشاي جاسوسي اين سه تا نخاله, ايراني ها رفتن زير ذره بين و هنوز هم كه هنوزه به شكلي دارن توئون نوكري آنها را پس ميدن. هفته پيش دادگاه استيناف حكم 8 سال زنداني كه براي يكشون بريده شده بود را تأييد كرد. از آن دو تاي ديگه يكي 4 سال و سومي آزاد شد. در اصل سومي بيگناه نبود, بلكه پاراگرافي كه در قانون اساسي سوئد هست زورش به دادستان پرونده چربيد و آغا را كه واقعاً هم اين غ برازنده اش هست را تبرئه كرد. البته نمايندگان وزارت بازرگاني و كلي وكيل خواستار تغيير قانون مزبور شدند.
هنوز يك هفته از بوق و كرناي اين خجالت ملي "ما" نگذشته, امروز ديدم روزنامه هاي بزرگ سوئد اينبار موضوع "مرد ايدزي" كه ايشون هم ايراني تبار تشريف دارند را روي صفحه اول پيش كشيدن. اين آغا مهدي حدود 5 سال پيش يعني سال 98 براي بازجويي به اداره پليس احضار ميشه. دليلش شكايتي بود كه يك خانم از اين آغا مهدي داشت. گويا به خانمه تجاوز كرده بوده. بعدها مشخص شد كه ايشون ايدز هم داشته و ماجرا اينقدر كش آمد كه 140 نفر زن ديگه هم به اداره پليس مراجعه كردند و اعلام دوستي و همخوابي با اين بابا را كردند. مهدي تا از اين موضوع با خبر ميشه فرار را بر قرار ترجيح ميده و به دامن مام وطن باز ميگرده. مدتها بعد از اين افشاها دخترهاي سوئدي اسم مرد ايروني ميشنيدن تنشون ميلرزيد و بازار دوست يابي براي آقايان ايروني كساد شده بود. خلاصه كه امروز عكس مهجوبي از اين "مرد ايدزي" كه متأسفانه هموطن "ما" هم هست روزنامه هاي دست راست و چپ سوئدي را زينت بخشيده. آغا مهدي به دخترهاي سوئدي بسنده نكرده بوده و گويا در ايران هم به اين كار مشغول بوده و دخترهاي جوان را گول ميزده.
متأسفانه در زندانهاي سوئد درصد زنداني هاي خارجي تبار و از جمله ايراني خيلي بالاست. مردم هم كه گوششون به چشمشون هست, و اين امر باعث شده نظر خوشي نسبت به خارجي ها نداشته باشن.
غرض از اين همه روده درازي اين بود كه بگم مأمور اداره مهاجرت سوئد هم كه امروز براي دوستي رفته بودم پيشش تا التماس و درخواست كنم از برگردون متقاضي پناهندگي چشم پوشي بكنه, و پرونده اش را دوباره به جريان بي اندازه, از همين مردم هست كه گوشش به چشمش هست. واقعاً بعضي وقتها "از ماست كه برماست"

منبع: آفتونبلادت

اين كار قشنگ نادر كهن را كه براي شيرين عبادي تهيه كرده را ببينيد.


HOME

2002                                                                 AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2003  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2004  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2005  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2006  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2007  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2008  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2009  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2010  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2011  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2012  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC

                                                                                                                 





Balatarin