PERSIAN WEBLOG

آبنوس             



.من از ادراک خويشتنم.  تو از ادراک خويشتنی.  ما از ادراک خويشتن خويش

My Facebook   ::   صـحـنـه   ::     معلومات عمومي   ::   RSS feed   ::   RSS feed   ::  نـامــه  ::  

Wednesday, October 08, 2003

*
امروز فيلم زندان زنان را قرض كردم و نگاه كردم. نميدونم شايد موضوع افسانه نوروزي در جلو انداختن گرايه فيلم بي تأثير نبود! به لحاظ فشارهائي كه در كشور گل و بلبل روي مردم وجود داره, ساختن يك چنين فيلمهائي شايد كمي براي بيننده هيجان و تپش قلب بياره, اما اگر از اين فاكتور چشم پوشي كنيم, فيلم "به نظر من" پيام خاصي نداشت. محيط زندان و كثيفي و بي توجهي مسوولان چيزي نيست كه كسي ازش بي اطلاع باشه. خانمهاي فاحشه و مواد مخدري هم كه در همه ي دوران بودند. دختر دانشجوي زنداني هم زياد استثنائي نبود. سنگدلي و قصاوت مسوولان زندان هم كه تازه نيست. پس من موندم پيام فيلم چي بود؟!! شايد خستگي از كار باعث شد برداشتم از فيلم غير قابل مقايسه با انتظارم بشه! بايد دوباره ببينم. بگذريم...

از مزاياي سيستم ثبت احوال
امروز خبر دار شدم كه يكي از همكارهام يك ارث كلون بهش رسيده. پدر همكارم اهل دانمارك بود. در دوران جواني (حدود 20 سالگي) تصميم ميگيره از دانمارك به سوئد مهاجرت كنه. بعد از دو سال زندگي در سوئد با خانمي آشنا ميشه و ازدواج ميكنه. 17 سال بعد به هنگام زايمان همسرش را از دست ميده.
سوزان كوچولو زنده ميمانه, دخترك چشمان و گونه هاش شبيه مادرش بود. پدر از فرط عشقي كه به همسر داشت, براي جاويد نگه داشتن آن, سر به جنگل ميزنه. با مبلغ ناچيزي در منطقه اي دور افتاده در شمال سوئد چند صد هكتار زمين جنگلي ميخره, از معلمي دست ميكشه و شغل شريف جنگلداري را پيشه ميكنه. سوزان را وقتي هفت ساله ميشه, براي مدرسه و درس روانه دانمارك نزد خواهر خودش ميكنه. عمه, سوزان كوچولو را تا 18 سالگي مثل فرزند نگهداري ميكنه, و بعد از آن دخترك عزم سفر كرده و براي ادامه تحصيل روانه استراليا ميشه. در مدت هشت سال اقامت در استراليا موفق به اخذ مدرك حسابداري بين الملل و در محيط دانشگاهش با پسري از تبار سوئد آشنا ميشه. بعد از مدتي به كشور زادگاهش سوئد برميگرده , بدون اينكه از پدر خبري بگيره. با دوست پسرش ازدواج ميكنه, ولي بيشتر از يازده سال زندگي مشتركش دوام نمياره, و از آن به بعد فقط به داشتن دوست پسر قنائت ميكنه. پريروز و ديروز به بهانه كارهاي شخصي سر كارش حاضر نشد. امروز كمي افسرده از مرگ پدر در سن 82 سالگي خبر داد, و مبلغ 7,5 ميليون كرون( حدود يك ميليون دلار) كه به تنها وارث پدر رسيد. سوزان 45 سال داره.


HOME

2002                                                                 AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2003  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2004  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2005  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2006  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2007  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2008  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2009  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2010  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2011  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC
2012  JAN , FEB , MAR , APR , MAY , JUN , JUL , AUG , SEP , OKT , NOV , DEC

                                                                                                                 





Balatarin